maandag 15 december 2014

Verlanglijstje 2015

Mijn grootste verlangen is ons kindje dat in februari op de wereld gaat komen.  Een grote verandering in ons leven en onze restaurantbezoekjes zullen daar dus een beetje van afhangen.  De eerste weken zal het er misschien niet zo vlug van komen.  Maar eenmaal we onze draai gevonden hebben, zijn we opnieuw weg want onze honger is niet te stillen!  En dan zal het een van de volgende worden ...

Hoogste op mijn lijstje:
Cuchara*
Jan Tournier is een zeer creatieve en vernieuwende chef.  Zijn creaties zijn echte kunstwerkjes.
Facebook Cuchara
The Fat Duck***
In het najaar van 2015 vier ik 20 jaar vriendschap en waar kun je dat beter vieren dan bij Blumenthal.  Zijn keuken is zo fascinerend!  Ik ben zo benieuwd!
Photo by Telegraph
Photo by Culy.nl
In De Wulf*
De nr1 van Europa staat al een hele tijd op mijn verlanglijstje en het is eigenlijk een schande dat ik er nog niet geweest ben!
Photo by elidesc.com
Photo by fundssociety.com
New restaurants:
Carcasse by Dierendonck
Wie al eens vlees geproefd heeft van bij Dierendonck weet dat je bij Carcasse goed gaat zitten.  Woorden zijn hier overbodig.
Photo by Resengo.com
Brasa Grill by Cuines 33*
De mannen en vrouw van Cuines 33 kennende zal dit dik in orde zijn!
Facebook Brasa
Cochon De Luxe
In Gent schieten de restaurants als paddenstoelen uit de grond.  Cochon De Luxe is het nieuwe restaurant van Tom Van Lysebettens en Alison Roels dat in februari 2015 open gaat.  Eén blik op de gerechten en u weet genoeg.
Facebook Cochon De Luxe
Facebook Cochon De Luxe
Revisits:
Pure C* Onze jaarlijkse stop bij mijn favoriete chef Syrco Bakker.
Mijn review van Pure C*

Cuines 33* Was in 2013 een van mijn mooiste belevenissen!  In 2014 ben ik er niet geraakt, maar in 2015 wil ik er zeker en vast nog eens naartoe!
Mijn review van Cuines 33*

't Zilte** Mijn beste ervaring van 2014!
Mijn review van 't Zilte**

Benoit & Bernard De Witte* Is ondertussen ook al een jaarlijkse stop geworden.
Mijn review van Benoit & Bernard De Witte*

Grand Cabaret Volgens mij een van de meest eigenzinnige en beste chefs van België!
Photo by westkustmagazine.be
Andere:
De Lindehof**
Soenil Bahadoer kreeg in 2014 terecht zijn tweede ster voor zijn eigenzinnige en exotische keuken.  Een keuken waar nog veel te ontdekken valt!
Photo by restaurantrecensiesvancarla.com
Villa in the Sky
Gerechten van de getalenteerde Alexendre Dionisio (Restaurant Alexandre, La Villa Loraine) en de prachtige skyline van Brussel.  Meer moet dat niet zijn.
Photo by lesoir.be
Oak
Chef Marcelo Ballardin werkte de laatste twee jaar samen met Syrco bakker de gerechten in Pure C uit.  Daarvoor heeft hij ook nog stage gelopen bij Hertog Jan, Geranium, Oud Sluis en Dinner by Heston Blumenthal.  Nieuw in 2014 en nu al een van hotste restaurants van Gent en omstreken.
Facebook Oak
Photo by newplacestobe.com
Publiek*
Nog een place to be in Gent.  Nog niet zolang open en in 2014 al bekroond met een ster.  Een restaurant dat bewijst dat eten in sterrenrestaurants niet duur hoeft te zijn.
Photo by pocketresto.be
Photo by pietdekersgieter.be
Volta
Ik ga precies veel in Gent zitten.  Het vierde Gentse restaurant op mijn lijstje.  Het groenterestaurant van 2013.
Photo by yozo.be
Bistro Bruut
Gezellig interieur en mooie kaart.
bistrobruut.be
Bonte B
Terug een gezellig interieur met veel houtwerk en een uitnodigende kaart.
resturantbonteb.be
Voila, met deze restaurants kunnen we al beginnen.  Het water komt mij al in de mond als ik dit lijstje eens bekijk.  Dat het maar vlug 2015 is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten