donderdag 7 april 2016

PROOF - Shop & Tasting Room

Sinds kort heeft Gent er een nieuwe 'place to be' bij.  In de schaduw van het Gravensteen en vlakbij de Gras- en Korenlei, heeft zich PROOF gevestigd.  PROOF, Shop & Tasting Room.
PROOF is voor mij toch wel een beetje uniek in België.  PROOF is een liquor store, maar niet zomaar één.  PROOF heeft eerst en vooral een groot aanbod van alcoholische dranken.  Whiskey, gin, rum, vermouth, mezcal, wijn, bier, ...  Ze hebben echt bijna alles.  En als ze het niet hebben, dan proberen ze er voor jou aan te geraken.  Zo hebben ze voor mij een fles Pisco geregeld.
Ik hoor je al denken 'Een liquor store, zo hebben we er toch al veel'.  Inderdaad, maar bij andere zaken moet je altijd een volledige fles kopen.  Dit is bij PROOF niet het geval.  Bij PROOF kan je in de winkel proeven en als er je iets aanstaat, kan je deze spirit ook in een kleine hoeveelheid van 5, 10 of 20cl meenemen naar huis.  Op deze manier kan je ook van duurdere flessen genieten zonder dat je veel geld moet uitgeven.  Het is iedereen wel eens overkomen dat je een fles koopt en dat die dan achteraf gezien een beetje tegenvalt.  Zonde!  Het is dan ook gemakkelijk dat je eerst een kleine hoeveelheid kan kopen en pas als deze je bevalt, je een volledige fles koopt.  Omdat Mezcal toch al een tijdje aan een opmars bezig is, wou ik deze spirit toch wel eens uitproberen.  Dus heb ik mij een flesje van 5cl laten opvullen zodat ik er thuis op mijn gemakje kon van proeven.  Mooie smaken, mooie ontdekking!
Naast een shop, is PROOF ook een bar waar je langs de kanten van de Leie rustig een glaasje kunt nuttigen.  Ideaal om hier te komen aperitieven, voor dat je op restaurant gaat!  De winkel is een beetje retro ingericht met veel houttoetsen.  Het heeft voor mij ook een beetje een Zuid-Amerikaanse tint.  Ofwel is het de Mezcal die al begint te werken :)




PROOF heeft ook nog een 'tasting room' waar ze op regelmatige basis tastings organiseren.  Check hun Facebook voor de aankomende tastings.
15/04 Een ontdekkingsreis rond de wereld in 6 spirits.
29/04 Gin Masterclass: The Perfect Gin & Tonic.
PROOF is dus echt wel de moeite om eens langs te gaan.  Een walhalla voor mensen die willen genieten en nieuwe spirits willen ontdekken.  Mij zullen ze er in elke geval nog zien.  En nu ga ik nog een beetje verder genieten ...
Photo by PROOF
Jan Breydelstraat 34
9000 Gent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten