donderdag 27 november 2014

Happy Shake (Ellemieke Vermolen) > Uitgeprobeerd en lekker bevonden!!!

Happy Shake is het nieuwe boek van Ellemieke Vermolen.  Het is een boek, zoals de naam het al zegt, met alleen maar shakes in.  Omdat ik meer en meer bezig ben met een gezonde levensstijl, wou ik dit wel eens uitproberen.  Maar zoals bij veel mensen leefde bij mij het idee 'zo'n sapje kan wel gezond zijn, maar smaakt dat niet vies zo met al die gemixte groenten en fruit?'.  Daarom wou ik eerst eens zo'n shake drinken vooraleer ik het boek ging kopen.  Ellemieke Vermolen signeerde haar boek op de boekenbeurs en ze gaf er ook een workshop.  Ideaal dus om er eentje te proeven.  Ik moet zeggen dat het heel lekker smaakte.  Ook mijn vrouw vond het lekker, dus heb ik mij het boek aangeschaft.
Photo by ellemiekevermolen.com
Ik heb het boek nu ongeveer 14 dagen in mijn bezit en ik heb er ondertussen al 4 shakes uit klaargemaakt.  Ik moet zeggen dat ze allemaal zeer lekker waren.  De kleur komt misschien niet altijd overeen met de shakes in het boek, maar dat is maar bijzaak.  Het is de smaak die telt en die zit zeker goed.  Gooi dus het vooroordeel van 'die vieze sapjes' gerust maar overboord.  Ik drink regelmatig als ontbijt een shake en daar kan je de dag al een beetje mee doorkomen.
Is het dan ook gezond?  Voel je je er beter door?  Dat het gezond is, daar twijfel ik geen seconde aan.  Een glas vol lekkere groenten en fruit, dat kan toch niet anders dan gezond zijn.  Ik kan ook wel zeggen dat ik er mij beter door voel en dat ik 's morgens meer energie heb.  Het zit hem ook niet enkel in de shakes, maar eerder in je totale levenswijze.  Wie gezond eet, gaat vaak ook nog sporten en er een gezonde levensstijl op nahouden.  Een shake vervangt zeker niet je gewone voeding.  Ik zie het meer als een supplement van vitaminen.
Photo by Ellemieke Foodblog
Zo'n shake kan je nog altijd verrijken met superfoods zoals gojibessen chiazaad, cacao, hennepzaad, ...  Dit zijn exotische vruchten, noten en zaden met een natuurlijke hoge concentratie aan mineralen, vitaminen, proteïnen en essentiële vetzuren.  Er zijn al veel artikels verschenen die superfoods in vraag stellen.  Verder onderzoek is nodig, maar men weet wel dat ze zeker niet ongezond zijn.  Superfoods zijn ook supplementen.  Om een shake te maken hoef je er zeker geen superfoods aan toe te voegen.
Hier onder vind u enkele shakes die ik al heb gemaakt:
Coconut Dream: Een shake op basis van banaan, aardbeien, cashewnoten, kokosschilfers, ...

Maca Magic: Banaan, mango, andijvie, amandelen, ... verrijkt met maca.




















Very Berry: Bosbessen, aardbeien, vijg, spinazie, groene kool, ...
Vitaminen Boost: Paksoi, avocado, banaan, mango, basilicum, ...




















Dit boek is dus een aanrader voor iedereen die met een gezonde levensstijl bezig is.  Het boek verkoopt als zoete broodjes want het is nu al aan zijn tweede druk toe.  Het is uitgegeven bij Minestrone Cookbooks en kost 24,50€ bij de boekhandel.

Shake it!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten