zondag 17 november 2013

Jong Keukengeweld - Grand Cabaret

Dankzij Jong Keukengeweld had ik een etentje gewonnen bij Grand Cabaret.  Ik had eerst wat opzoekingswerk gedaan en ik had gezien dat Vincent Florizoone de afgelopen weken wel eens op tv opdook: Iedereen Beroemd en JimTV. Daar kon ik uit opmaken dat hij graag experimenteert en dat maakte mij wel nieuwsgierig. Dus op naar Nieuwpoort! Van de gelegenheid nog eens gebruik gemaakt om eerst eens bij Dierendonck langs te gaan voor een lekker stukje vlees. Daarna naar Grand Cabaret. De zaak ziet er uit zoals een bistro in Parijs met een vleugje kitsch en dat kan ik wel smaken. De gastvrouw verwelkomde ons op een hartelijke manier en het andere personeel was ook zeer aangenaam. Er was een losse sfeer. Dan het eten: Als aperitiefhapje kregen we ijs van oester, bloody mary van stierenkloten en een crème brûlée van Achelse blauwe. De stierenkloten en brûlée smaakten hemels. Het ijs was ook goed, alleen konden mijn hersenen het verband tussen ijs en oester niet leggen. Dit beloofde een goede avond te worden! Het voorgerecht was een visgerecht dat bestond uit garnalen van de paardenvissers, scheermesje, mosseltjes,... overgoten met een bouillon van miso. Zeer lekker gerechtje dat mij deed denken aan Pure C. Goed dus! Voor het hoofdgerecht kregen we een primeur: hamburger van inktvis. Man man man, wat een smaken. Een Italiaans gerechtje waar veel Italiaanse restaurants nog iets van kunnen leren. Als dessert kregen we een moelleux met versgedraaid ijs: altijd een winnaar. Bij de menu had ik aangepaste bieren genomen: eerst een witte Sint-Bernardus, dan een Diksmuidse Papegaai en dan nog een stout. Een eigenzinnige kok die echt goed bezig is. Het was een culinair avondje en we komen nog wel eens terug. Bedankt Jong Keukengeweld dat we dit restaurant mochten ontdekken!  Omdat ik juist uit de nacht kwam en nog niet goed wakker was, was ik dus mijn fototoestel vergeten :(
 

Jong Keukengeweld
Grand Cabaret

Geen opmerkingen:

Een reactie posten