vrijdag 29 mei 2015

De Burgerij - Burgers voor Burgers

De burger restaurants schieten van tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond.  Elke stad heeft er wel een of meerdere.  In Gent heb je bijvoorbeeld JillesPaul's Boutique, Uncle Babe's Burger Bar, Ketchup, Ellis Gourmet Burger en misschien nog wel enkele.  Keuze in overvloed maar mijn favoriet is nog steeds Ellis.  Ik ga er regelmatig eens langs voor The Bollywood Delight of de Guaco-Waco.  Burgers met veel smaak, knapperige frietjes, frisse koolsla en lekkere mayo.  Neem daarbij nog eens het mooie interieur en je hebt een mooi totaalconcept.  Het is niet voor niets dat ze al verschillende vestigingen hebben in België en Nederland.  Meestal gaan we naar Ellis op het Eilandje in Antwerpen, maar enkele weken geleden had ik eens zin om bij de concurrentie aan de overkant te gaan: De Burgerij.  De Burgerij is van sportjournalist Robin Janssens en heeft ondertussen al 3 vestigingen.  Omdat ik er veel lof over gehoord had, besloot ik om daar eens de burgers te gaan proeven.
Het restaurant is natuurlijk gelegen op een prachtige locatie.  Terwijl je jouw burger aan het verorberen bent, heb je een prachtig zicht op het MAS.  Het restaurant is mooi ingericht en daarbij heeft men gebruikt gemaakt van houten tafels en wanden.

Over naar het menu.  Daar vind je verschillende burgers en wraps op terug.  Mijn echtgenote koos de Smokey Bacon.  Een burger met versgemalen rundvlees, plakjes bacon, gesmolten Cheddar, ijsbergsla, tomaat, augurk en ketchup.  Ik koos voor een wrap met kip.  De bediening ging razendsnel.  Ik denk dat we zelfs nog geen 5 minuten moeten wachten hebben.  Een echte snelle hap.
Jammer genoeg kwam dan de teleurstelling al even snel.  De wrap was nog redelijk goed, al heb ik wel al veel betere gegeten.  Bij de wrap kreeg ik een krop sla met een beetje dressing, een blok rijst en dan nog 3 kleine potjes met saus.  Ik waande mij precies in de Quick.  Wat moest ik nu met die sausjes beginnen?  Moest ik mijn wrap terug ontrollen en de sausjes er tussen doen?  Dippen ging ook al niet met de minuscule potjes.  Jammer.
Aan de overkant was het ook al niet veel soeps met de burger.  Mijn echtgenote was er al niet erg happy mee en ik moet zeggen dat ze jammer genoeg gelijk had.  De burger deed mij denken aan een van bij de Mc Donalds, maar dan smaken ze bij McDo nog beter.  Ook de frieten waren niet om over naar huis te schrijven.  Het is al een hele tijd geleden dat we onze frietjes laten liggen hebben.  Ik denk dat dit genoeg zegt.  Voor die prijs mag je toch iets beter verwachten!
Smokey Bacon
Wrap kip
Het restaurant zat goed vol.  Er zaten vooral familie's met kinderen.  Combineer dit met een slechte akoestiek en je krijgt een rumoerig restaurant.  Dit en het eten gaven mij het gevoel dat ik in een restaurant/kantine van het pretpark Plopsaland zat.  Ook de bediening was erg onvriendelijk.  Het was precies of het personeel er tegen hun goesting werkte.  Smaken verschillen misschien, maar voor mij was het goed voor een keer.

Ik ben niet graag negatief over een restaurant, maar ik moet gewoon mijn ontgoocheling uiten.  En uit andere reviews blijkt dat ik niet de enige ben.  Ik hoorde ook van mensen dat het vroeger beter was, maar dat het nu al veel van zijn pluimen verloren heeft.

Ellis, het spijt mij dat ik eens op een ander ben geweest ... ik kom vlug weer terug :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten