zondag 14 september 2014

Barrio Cantina: Food Truck Festival

Barrio Cantina stond al enige tijd met een groot uitroepteken in mijn agenda genoteerd!  Want Barrio Cantina is een festival met allemaal caravans, camionetten, ... die omgebouwd zijn in leuke food trucks.  En je vind er keukens terug van over de ganse wereld: Mexicaans, Argentijns, Aziatisch, Indisch, ...  Echt iets voor mij dus :) Food trucks bestaan al een tijdje in steden in het buitenland en ook bij ons begin je hier en daar al eens een truck tegen te komen.  Leuk dat ze er nu ook een festival van hebben gemaakt zodat iedereen er kennis kan mee maken.

Het was al gans het weekend goed weer, ideaal dus om een bezoekje aan dit festival te brengen.  Aan het festival aangekomen bleek al dat we niet de enige foodlovers zijn.  Het was gezellig druk.  In het midden van het plein stond een grote tent waar je aan gekleurde tafeltjes iets kon drinken terwijl er een man in een tot discobar omgetoverde auto gezellige muziek stond te draaien.  Dit gaf al onmiddellijk een chill gevoel :) Rond de tent stonden allemaal de trucks.


We begonnen aan onze ronde van de trucks en onze eerste stop was bij Monba Taqueria.  Een truck die Mexicaanse taco's serveerde.  De buitenkant van de caravan was in mooie kleurtjes gestoken en binnen zag je allerlei leuke dingetjes die zo in Mexico terugvindt.  Ik bestelde een taco met kip en mijn vrouw een met varkensvlees.  Nog een beetje pikante saus opgedaan, oprollen en bijten maar.  De toon was al meteen gezet!



Naast het tacokraam stond er de Microbar.  Deze truck laat je kennis maken met het eten van insecten.  Ik heb even een een krekel geproefd en deze was lekker krokant en smaakte een beetje naar zout.  Niet slecht.

Tijd om er eens stevig in te vliegen en dit deden we aan de truck Bulls and Dogs.  Zij brengen de gewone hot dog naar een hoger niveau.  Een niveau dat je in vuur en vlam zette!  Daarna was het tijd om ons even te blussen aan de bar :)


The next one was de Köte Kanto.  De keuken uit Istanbul.  Daar heb ik een broodje à la Turca gegeten.  Dit was een broodje met cuçur (Turks gekruid vlees), gepofte aubergine, bulgur, munt en dille.  'Fucking lekker!' stond er op een bordje en het was ook een toppertje!  Lekkere smaken!

Mijn vrouw koos voor de Bubba Kroketten.  Een kraampje dat was ingericht als een vuurtoren en waar je kroketten van Gandaham, kaas en garnalen kon eten.  Ze koos voor een kaas- en garnaalkroket.  Ik heb ook even geproefd en ze waren dik in orde.

Plots zag ik daar de truck 'Curry Up' staan en als curry-verslaafde kon ik hier natuurlijk niet aan weerstaan.  Vlug een bakje curry besteld en naar binnen gespeeld :)

Na al dat eten moesten we een sanitaire stop inlassen en normaal krijg je dan te maken met een norse wc-dame maar daar hadden ze er iets leuks van gemaakt.  Aan het toilet zat er een dj plaatjes te draaien en een leuke/gekke toiletdame zorgde ondertussen voor entertainment.  Naar het toilet gaan was nog nooit zo leuk geweest.
Naast dit was er ook nog ander entertainment zoals Mariachi's, kindergrime (en hij kon er echt wat van), balanceren op een lint, een fototentoonstelling van An Gyselinck, een foodboekenstand van boekhandel Paard van Troje (waar ik Ceviche van Martin Morales heb gekocht :) ), ... en nog zoveel meer.


Mijn buik zat al vol maar ik had nog zo'n zin in een Argentijns worstje bij Choripan.  Een lekker gekruid worstje met chimichurri.

Nog enkele trucks die we niet hebben gedaan:





Dit was een meer dan geslaagd festival.  De trucks, het lekkere eten, de randanimatie, de aankleding en het mooie weer zorgden er voor dat het een gezellige en leuke namiddag was.  Zeker een aanrader voor foodies!  Heb je na al het zien van dit lekkers ook zin gekregen om er eens naartoe te gaan dan heb je geluk want volgend weekend gaat dit festival nog eens door.  Dan vindt je de trucks terug aan de Scheldekaaien in Antwerpen.  Niet twijfelen en gewoon gaan!  Je gaat een geweldige namiddag beleven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten