zondag 22 december 2013

Verlanglijstje voor 2014

Er breekt een nieuw jaar aan, dus is het tijd om een lijstje aan te leggen met al de restaurants waar ik graag eens zou willen gaan eten.  Het is een lijst geworden met een grote verscheidenheid aan keukens:

Er zijn er 2 die ik dit jaar zeker wil bezoeken.  Bij de eerste zal ik waarschijnlijk niet alleen zitten.  Het restaurant waar waarschijnlijk gans Vlaanderen zit op te wachten, namelijk The Jane van Sergio Herman met Nick Bril aan het fornuis.  Daar kan je vanaf 18 februari beginnen reserveren.  Het tweede restaurant is De Kromme Watergang waar ik wil genieten van de zilte smaken van Edwin Vincke.
De Kromme Watergang


Nu we toch in Zeeuws-Vlaanderen zitten, kunnen we ook even stoppen bij de kersverse eerste ster van Restaurant Spetters.

Restaurant Bartholomeus zou ik graag eens bezoek vanwege zijn magnifieke visgerechten en het mooie uitzicht op het strand en de zee.
Restaurant Bartholomeus

Goesting in een viske aan een kleiner prijske?  Dan eens een bezoekje brengen aan Fiskebar

Na al die visgerechten, is het ook eens tijd voor een goed stukske vlees: La Paix en Elckerlijc van BBQ-God Peter De Clercq.

Ik wil terug eens proeven van verschillende keukens: Indisch bij Au Palais des Indes en Salt 'n Pepper, Aziatisch bij Umami, Italiaans bij Per BaccoBij The Restaurant kan je terecht voor Franse, Italiaanse en Thaise gerechten.
Au Palais des Indes
 
The Restaurant
 

Het is ook al een tijdje geleden dat ik bij mijn vriend Tom in Londen nog eens heb bezocht.  Misschien komt het er dit jaar nog eens van.  En omdat hij ook wel houdt van een lekker etentje, kunnen we er gebruik van maken om een of twee van deze te bezoeken: The Fat Duck, Dinner by Heston Blumenthal, Hedone of Pollen Street Social.
Pollen Street Social

Pollen Street Social

Ik zou ook eens een kijkje willen nemen in het nieuwe restaurant van Johan Segers: TE KOOK.

En deze staan ook nog op mijn lijstje:
WY Brussels
Couvert Couvert
Karel De Stoute
Karel De Stoute

Graanmarkt 13
The Glorious
Spaans Dak
De Klosse
De Kruidenmolen
l'Amitié
L'Amitié

Auberge Napoleon
Auberge Napoleon

Naast de restaurants ga ik zeker ook nog eens een bezoekje brengen aan Antwerpen Proeft en Culinaria.

De eerste reservatie is al gemaakt: Pure C voor mijn verjaardag :)

Een mooi lijstje.  Ik ben eens benieuwd hoeveel ik er ga van kunnen afvinken.  Het beloofd een mooi culinair jaar te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten