maandag 8 februari 2016

Verlanglijstje 2016

We zijn al terug een maand ver in 2016 en dus heb ik al eens kunnen nadenken over welke restaurants ik dit jaar wil bezoeken.  Enkele restaurants zijn nieuw op mijn lijstje, enkele restaurants waar ik vorig jaar niet geraakt ben en enkele van mijn favorieten.

Nieuw op het verlanglijstje:
De eerste 2 zijn van Sang-Hoon Degeimbre.  Zijn tweesterrenrestaurant L'air du temps in Liernu en zijn jongste telg 'San' te Brussel.
L'air du temps
Photo by L'air du temps
SAN
Photo by life-magazine.be
De Vijf Seizoenen
Bij De Vijf Seizoenen te Brakel draait het vooral rond groenten, fruit en streekproducten.  Het is dan ook geen verrassing als ik zeg dat ze meedingen naar 'Beste Groenterestaurant 2016' en dat ze momenteel een mooie voorsprong hebben op de rest.  Wie wil mag hier zijn stem uitbrengen: http://www.denkgroenten.info/
Photo by nl.resto.be
Restaurant Boury
Tim Boury verhuist dit jaar naar een nieuw pand.  Samen met zijn zeer uitnodigende menu, kunnen we dus niet anders dan eens een bezoekje te brengen aan dit restaurant.  Maak alvast kennis met de buitenkeuken die hij speciaal voor zijn nieuw restaurant liet maken: Boury - buitenkeuken
Photo by nieuwsblad.be
L'Air de Rien
De natuurlijke en terroir keuken van Stéphane Diffels is zeker een lange autorit waard naar Fontin.
Photo by ardennesmagazines.be
Meliefste
PUUR!  Meer moet over de keuken van Thijs Meliefste niet gezegd worden.  Toch nog een woordje uitleg?  Dit jaar doet hij met Benoit Dewitte een 4hands dinner.  Dat zegt genoeg!
Artikel in Knack
Photo by Knack
Jaimie Van Heije
Nadat Jaimie Van Heije enkele jaren de sous chef was van Ron Blauw, heeft hij zijn eigen restaurant begonnen.  Een hip restaurant aan Ouderkerk aan de Amstel met al even hippe gerechtjes.
Photo by iens.nl
Photo by restaurantrecensiesvancarla.com
Gist
Het nieuwe restaurant van Dario Puglia.  Terug een restaurant met pure smaken!
Photo by gva.be


Jammer genoeg niet kunnen bezoeken in 2015:
Cuchara
Al eens een gerecht van Jan Tournier geproefd op FFB en dat smaakte serieus naar meer!  Nu dat hij zijn restaurant gerestyled heeft met als blikvanger een mooi kunstwerk van glas, is Cuchara meer dan te bezoeken waard!
Photo by hbvl.be

La Villa in the Sky
Gerechten van de getalenteerde Alexendre Dionisio (Restaurant Alexandre, La Villa Loraine) en de prachtige skyline van Brussel.  Meer moet dat niet zijn.

Photo by augoutdemma.be
Spetters
De place to be in Breskens?  Dat is restaurant Spetters van Laurent Smallegange.  Frisse gerechten en een mooi uitzicht op de jachthaven zorgen er voor dat u een fantastisch moment zal beleven.


Mijn favorieten:
Pure C
Pure C - Review 2014
Pure C - Review 2015

Benoit & Bernard Dewitte
Benoit & Bernard Dewitte - Review 2014
Benoit & Bernard Dewitte - Review 2015

Carcasse
Carcasse - Review 2015

Cuines, 33
Cuines, 33 - Review 2013
Tot mijn grote spijt is het al een dikke 2 jaar geleden dat ik er nog eens geweest ben.  Het is nog steeds een van mijn favorieten.  Dit jaar moet ik er echt nog eens geraken want ik wil absoluut nog eens van hun heerlijke creatieve gerechtjes willen genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten