vrijdag 27 november 2015

Oosterse wrap by Vrijmoed

Streedfood - Oosters - snel - gemakkelijk.  Als je daar naar op zoek bent dan is het volgende recept zeker iets voor u.  Bij het zappen van het ene tv-programma naar het andere kwam ik terecht bij NjamTV en daar was Michaël Vrijmoed bezig in het programma 'De Dagschotel'.  Hij maakte juist iets klaar waar ik verzot op ben, namelijk een wrap met Oosterse smaken.  Vlug naar de winkel gereden en 's avonds lag de wrap al op het bord.  Het is op 1-2-3 klaar, dus ideaal voor in de week.  En het zit ook nog eens boordevol smaak.  De volgende keer gooi ik er wel nog eens een pepertje door want voor mij mag het ook goed pikant zijn.  En voor de dipsaus ga ik de volgende maal maar 1 eetlepel curry ketchup en 3 eetlepels pickels nemen.  Dit omdat de saus naar mijn persoonlijke smaak iets te zoet was en ik liever wat meer zuur in mijn gerecht heb.
Ingrediënten voor 4 personen:
4 lapjes varkensspiering
1 ui, gesnipperd
1 teentje look, gesnipperd
1/2 stengel citroengras, gekneusd
1 duimgroot stuk gember, geschild en doormidden gesneden
120g shitaki
200ml kokosmelk
1/2 limoen, de geraspte schil
4 wraps
koriander
olijfolie
curry- & paprikapoeder
peper & zout
plasticfolie

Dipsaus:
2el mayonaise
2el curry ketchup
2el pickels
1/2 limoen, de geraspte schil
koriander
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200°C.
Plet de look met een mes. Stoof de look, gesnipperde ui en gember zachtjes aan in een scheut olijfolie.
Voeg de shitaki’s toe en kruid met peper en zout. Voeg de citroengrasstengel toe en blus met kokosmelk. Kruid verder af met een flinke snuif currypoeder.
Wikkel de varkensspiering in plasticfolie en plet het vlees door er met de platte kant van een keukenbijl op te slaan.
Wrijf het vlees in met olijfolie, paprika- en currypoeder en kruid af met peper en zout.
Haal de champignonmengeling van het vuur en verwijder het citroengras en de gember.
Beleg elke wrap met een lapje varkensspiering en enkele lepels van het champignonmengsel. Werk af met enkele blaadjes koriander. Rol op en bak 10 minuten in de voorverwarmde oven.
Maak ondertussen de saus. Meng de mayonaise met de curryketchup en pickles. Breng op smaak met een beetje zeste van limoen en enkele blaadjes gehakte koriander.
Filmpje 'Oostere wrap - Njam'
Website 'Njam' - Oosterse wrap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten