maandag 10 februari 2014

Eten als medicijn by Dale Pinnock

Gezond koken is de laatste tijd erg in.  Iedereen kent al de kookboeken van Pascale Naessens en enkele weken terug bracht Ellemieke Vermolen haar "Familie kookboek" uit.  In de boeken van Naessens had ik al eens gebladerd, maar deze konden mij niet zoveel bekoren.  Afgelopen weekend liep ik in de Fnac en liet ik mijn oog vallen op het kookboek "Eten als medicijn" van Dale Pinnock.

Dale Pinnock is een voedingsdeskundige, ooit zelf nog kok geweest en liefhebber van lekker eten.  Het boek bestaat uit 3 delen: In het eerste deel bespreekt hij allerlei ingrediënten en hun specifieke, gezonde eigenschappen.  In het tweede deel vind je 80 recepten en bij elk recept zie je voor welke aandoeningen ze goed zijn.  In het laatste deel worden 30 aandoeningen besproken.  Bij elke aandoening vind je de ingrediënten en recepten terug die een positieve invloed hebben op de aandoening.
De gerechtjes lijken allemaal gemakkelijk klaar te maken en ze zouden niet alleen gezond zijn, maar ook nog lekker.  Ik heb dit weekend al de flapjacks met appel en kaneel klaargemaakt en deze smaken alvast heel lekker.  Ze doen mij denken aan broodpudding.
Bij de gerechten vind je tussendoortjes, bijgerechten, dipsauzen, snelle gerechten en gerechten voor als het iets meer mag zijn.


Ik vind het een mooi en leerrijk boek.  Er staan gerechten in die mij op het eerste zicht wel lekker zullen smaken en het boek leert welke ingrediënten goed zijn voor welke aandoening.  De recepten gaan je kwaaltjes niet genezen, maar ze zullen zeker en vast wel een handje helpen in de goede richting.  Het boek past perfect in mijn "gezondere" levenswijze en er zullen hier dus nog wel enkele gerechtjes gepost worden.

Titel: Eten als medicijn.
Auteur: Dale Pinnock
Pagina's: 192 blz.
Prijs: 29,95€ in Standaard Boekhandel - 25€ in Fnac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten