maandag 11 juli 2016

Foodtruckfestival Fête près de la Gare

Het is terug een kwakkel zomer, dus als het al eens goed weer is dan doen we al eens graag een terrasje.  En waar kan je dit beter doen dan op een foodtruckfestival, waar je naast een drankje ook nog iets lekkers kan verorberen.  In mijn gemeente Wetteren, vond er afgelopen weekend het foodtruckfestival Fête près de la Gare plaats.  Als foodie en Wetteraar zijnde, konden we dus niet anders dan er eens langs te gaan en te genieten van het heerlijke weer en eten.
Photo by FB 'Fête près de la Gare'
Foodtruckfestival en Wetteren in één zin?  Toegegeven, ik had er ook mijn twijfels bij, maar ik moet toegeven dat het geslaagd was.  Het was klein, maar fijn!  Een tiental foodtrucks, rockgroep Creatif Mindz en een zonnetje.  Meer was er niet nodig om er een gezellig avondje van te maken!


We maakten eerst eens een wandeling langs alle foodtrucks om eens te kijken wat er te verkrijgen was.  Wat er direct mijn aandacht trok was de Big Green Egg van de Kok Madam.  Zij brachten BBQ fingerfood en wij gingen voor hun classic de Kok Madam BBQ-broodje.  Dit was een broodje dat gevuld was met bloemkool, komkommer, tuinkers, BBQ saus, yogonaise, crispy onions en buikspek dat op de BGG bereid was.  Al direct een mooie starter!
Kok Madam
Kok Madam - Broodje buikspek
Het volgende wat mij in het oog sprong was 'Meneer'.  Een zaak uit het Wetterse dat maar een paar keer per maand de deuren opent, maar dat je ook kan afhuren als restaurant.  Daarnaast doet 'Meneer' ook nog catering aan huis.  Ik was er nog nooit geraakt, dus was het nu het ideale moment om eens met hun gerechten kennis te maken.


'Meneer' presenteerde twee gerechten en deze werden telkens vergezeld van een aangepast wijntje of biertje.  Ik ging voor het traag gegaard en gelakt 'Breydel' buikspek.  Deze werd afgewerkt met jonge wortel, aardappel, gebrande en gepekelde ui, crumble van Iberico en Tierenteyn.  Daarbij koos ik een glaasje Pablo Claro Tempranillo 2015.  Wow!  Schitterend gerecht!  Het beste wat ik dit jaar al van een foodtruck gekregen heb.  Zowel visueel als smaak zat dit zeer goed!  Zo goed zelfs, dat ik ook het andere gerecht wilde proeven.  Brandade van zeewolf met gedroogde entrecôte 'West-Vlaams Rood', Arbequina olijfolie, zeekraal, daikon en Oost-Indische kers.  Daarbij ging ik voor hun eigen gebrouwen bier: Blonde Madam.  Opnieuw een toppertje!  Ik moet dringend eens reserveren bij 'Meneer' :)
Meneer - Traag gegaard en gelakt Breydel buikspek
Meneer - Brandade van zeewolf & Bolnde Madam
Blonde Madam
 Nadat we bij 'Meneer' echte gerechten gegeten hadden, schakelden we nu terug over naar streetfood.  Bij Makadam namen we een wrap met chili con carne met tortillachips en guacamole.  Een wrap en chili zoals we die graag eten.  Spicy en vol van smaak!
Makadam
Makadam - Wrap chili con carne & tortillachips met guacamole
Afsluiten deden we met een 'Haute Dog' van The Street Food Company.  Afgekeken van Meuske?  Plagiaat of niet, de Chili Dog heeft toch goed gesmaakt!
The Street Food Company
The Street Food Company - Chili cheese
Het was een gezellige avond vol met lekker eten.  En ook al stonden er maar 8 à 10 foodtrucks.  Het is de kwaliteit die telt en niet de kwantiteit.  En kwaliteit hebben we zeker geproefd!  Een geslaagd event dat zeker vlug mag terug komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten