zondag 5 januari 2014

A Food Affair

Zaterdag zijn we naar Antwerpen gaan shoppen en hoe kun je zo'n dag beter afsluiten dan met een etentje.  Ik had vooraf al proberen reserveren bij Yam Thai van Nathalie Meskens maar daar was het al volzet.  Een ander Thais restaurant gezocht en door de goeie reviews kwamen we uit bij 'A Food Affair' in Gent.  Een restaurant dat al enkele jaren meedraait.  Dus met grote verwachtingen naar Gent gereden.  Het restaurant bevindt zich aan de Veldstraat (winkelstraat) en je kan er dus gemakkelijk parkeren in de ondergrondse parking van de Kouter of in de bovengrondse parking aan het restaurant.  Gemakkelijk dus.  Het restaurant is basic ingericht met een houten vloer en aan de muren hangen er foto's van Azië.
Als voorgerecht heb ik de pikante Thaise inktvissalade genomen en mijn vrouw de huisbereide springrolls van kip.  De inktvissalade was lauw en lekker van smaak.  Maar deze was zeker niet pikant.  De springrolls waren ook wel goed, maar ik heb ze toch al beter gegeten.
 Thaise inktvissalade
 Huisbereide springrolls van kip
 
Bij het hoofdgerecht hoopte ik toch echt op een bom van smaken die mij bij zouden blijven.  Ik had de laksa curry met zeetong en mosseltjes.  Dit was een zachte curry uit Maleisië met fijne boontjes, tomaatjes, dille, koriander, mosseltjes, zeetong en jasmijnrijst.  Dit moest een zachte curry zijn maar deze was dan wel weer pikant.  Het gerecht was wel goed, maar niets speciaal.  Bij een curry gerecht heb ik wel graag veel saus en dit was hier niet het geval.  In de Indische lamsschotel zat er weinig smaak vond ik.  Het vlees was wel mals maar daarmee was dan ook alles gezegd.  Jammer.
Laksa curry met zeetong en mosseltjes
Indische lamsschotel

Ik was al een beetje ontgoochelt over de gerechten, dus koos ik als dessert voor een Franse klassieker: moelleux met een bolletje ijs.  Dit smaakt altijd goed en hij was lopend.
Moelluex met een bolletje ijs

De bediening was vriendelijk en goed.  Al hebben we over 3 gerechten toch zo'n 2,5u gedaan en dit is toch een beetje te lang.  De prijzen zijn ook hoog waardoor de rekening (2 aperitieven, 2 glazen wijn, flesje water en 2x3gerechten) op 132€ uitkwam.  Dit vond ik ook een beetje aan de hoge kant.  Ik vond het erg ontgoochelend dat er erg weinig smaak in de gerechten zat.  Bij de Thaise keuken denk ik altijd aan geweldige smaakbommen en dit was hier niet het geval.  Ik ben al in andere Thaise restaurants (vb. Yam Thai) gaan eten waar je echte smaakexplosies hebt en waar het niet zo duur is.  Ik denk niet dat ik hier nog zal terug komen.  Over gans de avond zou ik het restaurant een 6,5 tot een 7/10 geven.  Het eten is zeker niet slecht, maar qua smaak bleef ik toch een beetje op mijn honger zitten.

Website 'A Food Affair'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten