maandag 21 maart 2016

Het Prullenbos

Jaren geleden, toen ik nog een klein mannetje was, ging ik samen met mijn ouders naar het Prullenbos.  Het Prullenbos bestond toen uit een bos natuurlijk :), een vijver, een jachthut en enkele dieren.  Het voornaamste wat ik mij nog herinner, zijn de dieren: een pauw en een oude leeuw!  Als klein mannetje was dit heel impressionant.  Ik weet nog dat ik tijdens de warme zomermaanden de pauw tot bij mij thuis kon horen.  Mooie herinneringen!
Door de jaren heen zijn de dieren en de jachthut verdwenen.  Jaren was het Prullenbos 'alleen' maar een bos en was het een beetje aan het verloederen.  Tot dat Nele en Koenraad, 2 mensen die het Prullenbos ook als kind hebben gekend, er nieuw leven hebben ingeblazen!  Ze kochten het Prullenbos en toverden het om tot een mooie plaats om te vertoeven.  Ze bouwden een herberg en een boskabanne.
Herberg
Herberg
Herberg
In de herberg is het altijd gezelligheid troef.  Zit je in de zomer gezellig op het terras, dan kan je tijdens de wintermaanden de warmte van de stoof opzoeken.  In de herberg kan je in het weekend terecht voor een lekker ontbijt, een streekbiertje met een hapje, een kleine hap voor de lunch en in de zomermaanden voor een fris ijsje.

Naast de herberg is er ook nog de Boskabanne.  De Boskabanne biedt slaapplaats aan 36 personen en kan afgehuurd worden voor seminaries, privé-initiatieven en teambuildings.
Boskabanne
Naast het gezellige terras biedt het Prullenbos ook nog talrijke andere activiteiten zoals een hoogteparcours, survivaltochten, speeltuin, verjaarbosfeestjes, workshops en nog zoveel meer.  Verder organiseren ze ook nog winter BBQ's, Halloweentocht en de jaarlijkse Camping Prullenbos!  Niet te missen voor gezinnen met kinderen!  Wat ook leuk is om te doen met de kinderen, is het bosontbijt op zondagochtend en sinds binnenkort serveren ze het ontbijt ook nog eens om 11u30.  Ideaal dus voor de langslapers.
 

Het Prullenbos is voor mij een stukje nostalgie, maar ook een plekje waar het leuk is om te vertoeven.  Een plekje dat je een beetje een vakantiegevoel geeft ... een plekje dat je laat wegdromen ...

Website 'Prullenbos'
Groenstraat 8
9230 Wetteren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten