woensdag 20 november 2013

Novembermaand = Boekenbeursmaand: MUST EAT!

Novembermaand is boekenbeursmaand en omdat mijn vrouw een boekenverslindster is, is een bezoek aan de boekenbeurs een must.  Gelukkig kan ik er mijn hartje ook ophalen want kookboeken zijn er in overvloed.  Ik heb er een paar leuke boeken gezien maar het boek dat mij het meeste aansprak was 'Must Eat' van Luc Hoornaert.  Luc Hoornaert is al meer dan 25 jaar actief in de gastronomie en bezorgt de zeldzaamste Japanse grondstoffen aan vele chefs in ons land.  Door zijn lange werkverblijven kwam hij in contact met verschillende keukens.  Door zijn nimmer aflatende zoektocht en nieuwsgierigheid naar goed en lekker eten, ging hij in België op zoek naar dezelfde keukens.  En dit bracht hem in soms bizarre restaurants op godvergeten plaatsen.  Hij bezoekt restaurants die de gewone burger meestal links laat liggen omdat ze de keuken niet kennen, vinden dat het restaurant er maar raar uit ziet, denken dat het er niet hygiënisch is, enz. Hij beschrijft elk restaurant en ook het gerecht dat je er absoluut moet eten, de 'Must Eat'!  Hij geeft meestal ook een beetje uitleg over de afkomst van het gerecht en zo kom je nog interessante weetjes te weten.  Het is een boek voor foodies die niet enkel sterrenrestaurants bezoeken, maar ook niet-alledaagse keukens.  Het is een boek voor mensen die op ontdekkingsreis willen gaan in ons culinair landschap.  Een boek voor mensen die op zoek zijn naar echte smaken ... die 'In Search of Taste' zijn!  Ikzelf lees niet zoveel boeken, maar dit exemplaar is zo boeiend dat ik het op een dag heb uitgelezen.  Ik ga het zelfs gebruiken als gids om in 2014 enkele restaurants te bezoeken.  Het boek kost 24,99€ en is te verkrijgen bij de Standaard Boekhandel.
In De Morgen kon je het boek in 3 delen (Antwerpen, Brussel en Gent/Vlaanderen) verkrijgen aan 4,95€/stuk.  De actie is afgelopen maar via het volgende formulier kan je de boeken nog nabestellen: Actie De Morgen




 
 
 
Weet jij nog enkele plaatsjes die niet zo bekend zijn bij de meeste mensen, maar je wel overheerlijk kan eten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten